{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.432 visninger | Oprettet:

Patrick  F
Patrick F
Tilmeldt:
11. maj 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

lys i indkørsel hjælp {{forumTopicSubject}}

hej vi skal flytte i hus 1/5 og har en lang indkørsel op til vores garage meen

i den indkørsel vil jeg godt indstallere lamper der står i jorden op langs med sensor så når når vi kommer ind i indkørslen så tænder lamperne


mit spørgsmål til jer er så


nogle der har prøvet og lave det før som ved hvordan man bedst kan gøre det for må ærlig indrømme har aldrig boet i hus så aner intet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lys i indkørsel hjælp
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   21. mar 2015 Har prøvet det før men du skal jo kende lidt til el før du kan strikke det sammen.

    Først skal du undersøge hvor strømmen kan tilsluttes. Hos os er der taget et strømudtag til udebelysningen hvor der i forvejen sad en dåse. Dernæst laver du en plan for hvordan kablet skal føres. Fra tilslutningen skal du finde en placering til censoren + du laver en plan for hvor kablet skal gå. Som regel graver man jo kablet ned i en rende på min, 60 cm.. Ovenpå dækker du af med dækbånd:
    http://www.wattoo.dk/elartikler/kabel-ledning/markeringsbaand
    Så skal du have købt dine lamper, installationskabel med 3*1,5mm2 og det skal være godkendt til nedgravning/indstøbning. Monter lamperne og læg kablet og få en godkendt elektriker til at komme og slutte det til. Jeg kan ikke skrive at du kan gøre det selv og slet ikke hvis du ikke kender til el-arbejde.


Kommentér på:
lys i indkørsel hjælp

Annonce