{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af kreditforenings lån til ny køb
  • Stephvan B
    Stephvan B Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
    #2   20. jan 2015 ja okay boligen er udbudt til 1.270000

  • Stephvan B
    Stephvan B Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
    #3   20. jan 2015 her

    profilbillede
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #5   20. jan 2015 Én ting er bidragssatsen som kan være kompliceret at udregne. Noget andet er kursskæringen som ligeledes koster afhængigt af lånetypen. Derfor er sammenligning ikke så let endda. Bedste du kan gøre er at ringe til de 3-4 store og høre dem hvad de kan gøre for dig. Når du taler om kreditforening alene, så antager jeg at du ikke skal have et banklån eller?? De store omkostninger ligger som regel gemt på banklånet og dit eget pengeinstitut har som regel et foretrukkent kreditforeningsinstitut

  • Stephvan B
    Stephvan B Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
    #6   20. jan 2015 Har de der 5-6% så mangler 80 i real og 15 i banken

  • Flemming K
    Flemming K Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   23. jan 2015 Hej Stephvan

    Tillykke med at du har fundet et hus. Det er super fedt, når man finder noget man bare falder for :-). Jeg synes du skal se på, om ikke det kan give mening, at tage fat i en der kan afsøge markedet for dig. En af mine kollegaer har brugt en slags "konsulent" som tog kontakt til en række banker med hendes informationer. Det hende med at få et bedre lån end det hendes egen bank havde tilbudt. Super god ide. Jeg ved dog ikke helt, hvad det koster, men tror nok, at det er noget med, at konsulenten tager "en del af kagen". Der er nok flere der tilbyder det på markedet men den hun brugte hedder Realkreditkonsulenten. Prøv at tjekke dem ud.

    Nu ved jeg ikke, hvor langt du er med dit køb, men ellers kan du jo måske også spare penge på selve købet ved at bruge en købermægler eller køberrådgiver. Jeg kender umiddelbart kun til dem der hedder Købersmægler.dk ( http://koebersmaegler.dk tror jeg det er) og de kan sørge for at prisen på boligen bliver forhandlet rigtigt og rådgive om de ting man skal huske i forbindelse med boligkøbet. De slår sig op på, at man kan spare penge ved at bruge dem som købermægler. Jeg har ikke helt styr på detaljerne, men mener at kunne huske at deres prisforhandling vist nok er gratis, hvis man bruger dem.

    Ellers kan du også bruge en boligadvokat men det er nok mest, når du skal have lavet skødet og overført penge osv. De kan nok ikke hjælpe med realkreditlån.

    Skriv gerne hvad du ender med at vælge. Jeg er selv lidt nysgerrig omkring hvis de nye 2 procent lån er dem man skal have.

    .Flemming.


  • Lennart C
    Lennart C Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   23. jan 2015 Hej Stephvan (og Flemming) smiley

    Godt at høre, at du er ved at købe noget Flemming! Jeg vil lige knytte en kommentar til Flemmings indlæg, da han henviser til KØBERSMÆGLER.DK med noget der ikke er helt korrekt: Vores prisforhandling er ikke gratis. Det er kun, hvis vi IKKE kan skabe et prisnedslag, at det er gratis.

    Vores salær for prisforhandlingen er 10 % af det forhandlede afslag, hvis vi fx kan forhandle prisen 200.000 kr. ned, så er vores salær 20.000 kr. På den måde kan det altid betale sig, at bruge os som købermægler, hvis man tror på, at vi kan forhandle en bedre pris end man selv har mulighed for. Og det mener vi selvfølgelig at vi kan smiley .

    Bare så der ikke er nogen tvivl om, hvad det koster så får du (og Flemming smiley ) lige et link her, som viser det: www.koebersmaegler.dk/priser

    Mange fredagshilsner,
    Lennart


  • TorbenB B
    TorbenB B Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Svar: 6
    #9   22. feb 2018 Man kan også sammenligne på https://www.mybanker.dk/sammenlign/bolig/boliglaan/ smiley

    Mvh. Torben


Kommentér på:
Valg af kreditforenings lån til ny køb

Annonce