{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.727 visninger | Oprettet:

Kim N
Kim N
Tilmeldt:
13. jul 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Bedste lån for tiden....? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Vi har solgt vores nuværende hus, og skal overtage det nye vi har købt d. 1 april 2015.

Det er godt nok en jungle hvad angår lån, hvad er det bedste, mest attraktive lige nu?

Vores plan er faktisk afdragsfrihed i 10 år, for at afvikle mere på det "dyre" banklån i en 10 års periode.

Den vi hælder mest til er en fast 2,5% i 30 år, men hvad har I andre, og hvad er jeres erfaring?
Ved godt det er svært at svare på, da men jo ikke ved hvilken vej renten går de næste år, men tanke er bare at den må jo gå opad....

Men derudover sagde vores bankrådgiver at vi jo også kunne fastlåse den 2,5 % allerede nu, således vi har den til d. 1 april, det koster jo så lidt, men i tilfælde af den forsvinder... men på den anden måde var der jo også snak om der muligvis kom en 2% hvis den 2,5% blev indfriet til kurs 100, hvad er jeres mening om dette?

På forhånd mange tak for hjælpen.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste lån for tiden....?
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #3   16. dec 2014 desværre beror "det bedste" på hvad du forventer der sker på lånemarkedet indenfor de næste 5-10 år. Der er ligeså nemt for dig som for os at vide. Generelt er Mogens inde på det vigtige at vil du have fast ydelse (sikkerhed) så sigter du på et 2,5% fastrente.....er du klar på at tage en risiko kan du tage et F1-F2 lån og håbe at renten holder sig under de 2-3 % de næste år.

    Skulle jeg selv ud og stifte et nyt blev det et 2,5% fastrente idet et fastrente altid er konverterbart til et flexlån med en god kurs. Har du et flexlån kan du godt indfri og låneomlægge til et fastrente men kursen ved omlægning vil gøre at du får en forhøjet restgæld.

    jeg har i dag et F2 lån som ligger på 0,5%...


  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #4   17. dec 2014 Tak for jeres svar og meninger.

    Jeg tror vi vælger et 2,5% fastforrentet uden afdrag, hvor kursen lige nu er på 98,4. Så afvikler vi vores banklån på 360.000 i løbet af 10 år istedet for 30 år (hvis det var med afdrag) da der jo ikke er noget loft på er banklån. Så håber jeg i løber af nogle år at vores hus kunne blive vurderet til mere end hvad vi har givet for det, så vi evt kunne låne i huset, så vi måske kunne samle gælden 1 sted. Dog synes vi banklånet ved Nordea er forholdsvis højt, det er på 6,5 %. På vores nuværende hus er det på 5,5 % men det er en ISBV lån, som der åbenbart ikke er tilgængeligt mere, derfor en stigning på 1 procent, fik vi at vide. (vi har Nordea)
    Er der nogle af jer som har erfaringer med andre banker som har en lavere rente på banklånet? Så kunne vi godt finde på at skifte når alt er gået iorden.

    Tak for hjælpen.


  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #5   18. dec 2014 Derudover er jeg også megfet i tvivl om vi skal kurssikre nu, da kursen på 10 års afdragsfrihed er på 98,7. Hvordan forgår det kurssikring, skal vi af med nogle penge nu, og så frem til d. 1/4 hvor vi flytter ind, eller skærer de 0,50 % af kursen når vi flytter ind, eller?

    Min svigerfar mener vi burde vente lidt og se tiden an, da der måske kommer en 2% fastforrentet, men så er kursen vel sikkert også omkring 95-96, det giver vel det samme som en 2,5% så i den sidste ende..?

    Mvh


Kommentér på:
Bedste lån for tiden....?

Annonce