Sofie & Steffen . Sofie & Steffen . Midt/Vestjylland, Danmark Bruger på boliggalleri.dk
Dato: 2013-10-17
Vist 1006 gange
Emner: 75
Svar: 193

Fotoalbum: 6

Omfugning ikke iorden

17. okt 2013 kl. 17:16

Vi fik for vores hus fuget om, men noget af det begyndte at smuldre og det har mureren så lige fuget om, men det har ikke samme farve som det andet, og store hvide plamager på muren, det ligner lort! Kan jeg tillade at ringe og brokke mig igen ? Eller skal vi acceptere det det ser træks ud?

Svar til emnet: Omfugning ikke iorden

Emner: 7
Svar: 77
# 1 18. okt 2013 kl. 10:07

Det er ikke det som du har betalt for så jeg ville brokke mig så må de jo bare lave det ordenligt førstegang

Hjælpe-Administrator
Emner: 8
Svar: 1.506

Boliger: 1
# 2 18. okt 2013 kl. 20:05

Er huset fuget om vinteren?

# 3 18. okt 2013 kl. 20:19

Mogens nej men sidst på året. Og det han har fuget om er her for 14 dage side.

Hjælpe-Administrator

# 4 18. okt 2013 kl. 22:24

Nu har jeg ikke set det men det hvide slør kan skyldes for tidlig afsyring eller en for stærk blanding af saltsyren. Porøse fuger kan komme hvis det er fuget om vinteren. Er det ikke det er vi tilbage ved afsyringen af muren. Der står lidt om det i dette link.
http://www.mur-tag.dk/index.php?id=144
Mht. farven på mørtlen kan det være svært at ramme farven 100 % men er der stor forskel skulle der jo rettes op på det da man blandede mørtlen.

# 5 19. okt 2013 kl. 07:32

Mogen der er tale om at vi for et år -1,5 siden fik fuget det hele om og betalte penge for det, nu har han så været og rette det der smuldrer og det nye er ikke samme samme som det han lavede sidst, ergo er min point så må han lave hele siden om hvis han ikke kan ramme samme farve ?
Vis han har afsyret for hårdt er det så bare ærgeligt??

Hjælpe-Administrator

# 6 19. okt 2013 kl. 12:51

Jeg kan ikke vurdere om syreblandingen har været for kraftig eller om det skyldes frost. De porøse fuger er fuget om men om du kommer nogen vegne ved at klage over farveforskel tvivler jeg på medmindre det afviger meget i forhold til det andet der er fuget. Ang. det hvide slør kan du prøve at blande lidt eddikesyre og afsyre et område. Hvis det fjerner kalken er det tegn på at det har været afsyret for tidlig og så vil jeg mene at du kan forlange at det skal afsyres igen. Kalken kommer jo hvis mørtlen ikke er hærdet og man derfor trækker kalken ud over stenen som bliver hvid. Hvis det ikke hjælper kan du jo vælge at få en ekspert til at kigge på det men det får du kun noget ud af hvis firmaet som har fuget er medlem af byg garantiordningen. Men prøv nu først at afsyre et lille område.

# 7 19. okt 2013 kl. 12:52

Han har afsyret samme dag som han har fuget

Hjælpe-Administrator

# 8 19. okt 2013 kl. 13:26

Det er nok grunden til kalksløret så. Så prøv at afsyre et område som jeg skrev og tag kontakt til vedkommende der har fuget og få ham til at gøre muren ren. Under alle omstændigheder skal arbejdet selvfølgelig gerne resultere i et flot resultat. Så uanset hvad skal du klage over det.

Hjælpe-Administrator

# 9 19. okt 2013 kl. 13:50

Måske kan du bruge dette link.

http://www.bolius.dk/alt-om/haandvaerkere/artikel/klager-over-haandvaerkeren/

Gå til første svar

Du skal være logget ind for at kunne besvare emner.

Opret bruger   Log ind

Besvar emne: Omfugning ikke iorden

Bazoom - Vi elsker passionerede mennesker
BoligGalleri anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer.         Læs mere
Personer, der synes godt om dette