{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.714 visninger | Oprettet:

host, 1 år med røg i lejligheden.. {{forumTopicSubject}}

som overskriften siger, desværre er der blevet røget 1 år i min lejlighed og nu ønsker jeg der skal ske en forandring, både for lejligheden men også for mig selv.

jeg står lige nu og er igang med at pille alt ned, for at flytte om og "designe" på nyt, og som der er skrevet har jeg røget cigeretter indenfor 1 år nu.. man kan liiiige se kanterne om fx mine hylder hvor de har hængt.. Men Men Men, hvor slemt er det når det handler om rengøring? har søgt lidt omkring og læst lidt, men disse tråde handlede om lejligheder der har været røget i over 10 år eller mere..

jeg er igang med at vaske mine vægge ned med alm grundrens, og skal derefter igang med at ordne huller og derefter male med en ny omgang råhvid smiley

Men hvor meget burde jeg gå til den ang rengøring af vægge?, nu er det kun 1 år.. "heldigvis"...

god Lørdag :o) *smiler*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  host, 1 år med røg i lejligheden..
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   8. jul 2013 hej

    Alt hvad der er lavet af stof skal vaskes.....gerne med 1 dl eddike i vaskemaskinen pr tromle, det tager meget af lugten, f.eks. fra gardiner, sengetøj osv og du kan ikke lugte eddiken efter vask.

    Vægge skal vaskes (som du skriver) og evt. males hvis det er slemt.

    Steder hvor du ikke kan vaske/rense kan du evt. sprøjte med lugtfjerner (forstøverflaske) som du kan købe i div. malerforretninger....se f.eks. denne
    http://tm-materialer.dk/group.asp?group=564

    Vask og rengøring er cigaret lugtens værste fjende sammen med ugevis af udluftning

    Mvh. Anders


  • #2   8. jul 2013 jeg har vasket stortset næsten hele min lejlighed nu på væggene ( 35 m2 ) så det ikke så slemt igen, har brugt alm grundrens og vasket i cirkler overalt, det kan ses på vandet at det bliver en lidt gullig farve så noget af det for jeg skam af, nu er det heldigvis kun 1 år jeg har haft lejligheden og lavet denne bummert, men man kan stadig se et meget lidt skimt af hvor fx mine hylder har hængt. dog regner jeg med at malingen fra flügger kan dække det ok, det lugter ikke så slemt herinde heller ikke i møbler pga jeg tit lufter ud.. men udluftning sker skam dagligt i flere timer, så det burde vel blive rigtig pænt i sidste ende :o) smiler
    men tak for dit svar, dejligt der er nogle der lige kan give et fif eller 2


Kommentér på:
host, 1 år med røg i lejligheden..

Annonce