{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.330 visninger | Oprettet:

Mia N
Mia N
Tilmeldt:
25. okt 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Male facaden på huset hvidt {{forumTopicSubject}}

Hej med Jer alle sammen. smiley

Ja, vi står og overvejer om vi skal bruge vores påske på at male vores hus hvidt - det som vi er i tvivl om, er hvor meget den hvide farve vil blænde/skære i øjnene til sommer når vi sidder på terrassen (som ligger direkte op af huset) - nogen som har erfaringer med dette? Evt. om der findes en maling som ikke er nær så "hård" for øjnene som andre? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Male facaden på huset hvidt
  • sanneogbo n
    sanneogbo n Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 77
    #1   9. mar 2013 Da jeg Bode hjemme hos de gamle havde var huset altid kalket Hvidt og det har aldrig vært et problem forår os, så tror ikke det er noget i skal bekymre jer om

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #2   9. mar 2013 Mia : ville tilbyde jer at i måtte sidde på vores terrasse og mærke , men kan se i er fra nordjylland ,og så er der dælme langt til sydfyn smiley men det er ingen problem det blænder ikke det mindste.

  • Mia N
    Mia N Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #3   10. mar 2013 Tak for Jeres svar smiley Det lyder jo rigtig positivt, og tak for invitationen Michael, hehe smiley Ved du hvilken hvid I har brugt til Jeres hus?

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #4   10. mar 2013 ja den er knækket ,med gul for at den ikke skal blive så beskidt at se på som en ren hvid ,men den ser alligevel helt hvid ud , skal prøve at se om jeg kan finde en malerkode.

  • Mia N
    Mia N Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #5   10. mar 2013 Ja præcis! Det lyder super, kan være det er den jeg har kigget, den hedder 9010 mener jeg??

  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #6   10. mar 2013 9010 er standard farven på døre og lister. Vi maler vores nye hus i en 9001, som er endnu mere knækket end 9010.

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #7   10. mar 2013 9010 er et ralnr og som TB skriver standardfarve på døre etc . og jeg mener den er knækket mod grå uden at være helt sikker , den bliver kold på store arealer.

  • Mia N
    Mia N Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   10. mar 2013 Nå for søren - ja, må nok indrømme jeg ikke er helt 100% inde i det hele endnu. smiley Synes det er svært, der findes jo så mange, vil man kunne "se" at 9001 ikke er direkte hvid, eller hvordan? Bare nu du skriver "endnu mere knækket"... Undskyld hvis det er dumme spørgsmål smiley

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #9   10. mar 2013 endnu mere knækket = mere farve i .
    man starter med en helt hvid og så kan man gøre den mindre hvid med fx gul eller grå .


  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #10   10. mar 2013 Ned tíl maleren og få lidt forskellige farveprøver, derefter hjem og smør op huset.

  • MALERFIRMAET DAN-PAINT L
    MALERFIRMAET DAN-PAINT L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 3 Svar: 15
    #11   11. mar 2013 Hej
    Et godt råd er altid, når man skal vælge en hvid farve bør man altid " brække " den en lille smule, af to grunde 1 : den bliver hurtigere "nusset" at se på og 2 : hvid kan godt virke "gennemsigtig ". Prøv i stedet med alternative nuancer. Det kan godt overraske.
    Mvh
    DAN-PAINT


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #12   11. mar 2013 lige et godt råd i forlængelse af TBs , de farveprøver man får er ikke til udendørs brug , så mal på en plade og stil den op af væggen ,så du ikke får det andet smurt på væggen.

  • Mia N
    Mia N Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #13   11. mar 2013 Tusind tak for hjælpen alle sammen! smiley

  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #14   11. mar 2013 enig med michael...køb en billig plade i jem&fix og smør et godt areal op, så I kan se det "på"....

    ral9010 er den som færdiglakerede paneler/vinduer osv typisk leveres med.


  • #15   12. mar 2013 så længe du ik går over glans 10 så ska det nok gå smiley

  • jesper c
    jesper c Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Svar: 6
Kommentér på:
Male facaden på huset hvidt

Annonce