{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.516 visninger | Oprettet:

Alm. brændeovn vs. træpille brændeovn. {{forumTopicSubject}}

Vi har kig på lidt forskellige men kan ikke helt blive enige med os selv om det skal være en alm. brændeovn eller en træpille brændeovn..
de forskellige sælgere er jo gode til at sælge hver slagsbrændeovn på hver sin måde.. (de er vel ikke sælgere uden grund)

Vi skal have sat en op i stuen som supplerende varmekilde så vi kan spare lidt på træpiller. Så den skal jo være nem at have med at gøre.

men hvad er jeres erfaringer..?
hvilken har i og hvorfor er det godt ?
ville i have valgt den anden slags end den i har og hvorfor ?
Og hvilket mærke vil i helst anbefale?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alm. brændeovn vs. træpille brændeovn.
  • #2   31. jan 2013 Da jeg overtog mit hus var der brændeovn og det var overhovedet ikke mig. Så købte jeg en pillebrændeovn (har naturgas ved siden af) og jeg er virkelig glad for den. Vedr. at den lamper passer overhovedet ikke. Jeg kan næsten ikke høre min. Tag ud til en forhandler og hør selv efter smiley Så helt klart pillebrændeovn!!

    Mærket på min er Extraflame og har kørt i 4 år uden problemer.


  • #3   31. jan 2013 Vi skiftede vores konvektions ovn, ud med en Ravellie Lisa plus, pille ovn, det har vi aldrig fortrudt, tvært imod.
    Den kører på tredje sæson, der har aldrig været problemer med den.


  • Dan R
    Dan R Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 89
    #4   1. feb 2013 hvis du har børn kunne en af årsagerne til at du tager en alm ovn den her

    http://www.youtube.com/watch?v=G3wPZuW4Y30

    eller det er meget nemmere at få gratis brænde end piller :O)


  • #5   1. feb 2013 Ja for nogen er det måske nemt at få gratis brænde, det det bliver svære og svære.
    Og en palle piller kan holde næsten et år, det kan et tårn træ ikke.
    Piller sviner ikke, hvis vi har ovnen til at køre konstant bruger den 15 kg i døgnet.
    men i forår og efterår, kan man fyre i 3 dage på en sæk, så køre ovnen ca 10 timer i døgnet.
    Pilleovnen, er computer styret, så den kan selv tænde og slukke, så man kommer ikke op til et halv koldt hus og lige skulle tænde op først..
    Man kan være væk hjemme fra i flere timer og der er stadigvæk varme på når man kommer hjem... Der er rigtig mange fordele ved en pille brænde ovn..


  • #6   1. feb 2013 okay mange tak for jeres svar..
    vi hælder også mest til pilleovn...
    Så nu må vi bare ud og kigge og se hvad der er på markedet smiley


  • #7   1. feb 2013 Lad være med at købe en billig fra vvs experten eller bauhouse, de larmer og man har svært ved at få dele hvis den går i stykker.


  • #8   1. feb 2013 vi har en kammerat der arbejder i sådan en brændeovn butik... der skal vi ud og kigge .. når vi lige får gjort klar til en brændeovn der hjemme smiley


  • #9   1. feb 2013 Sådan ser vores ud smiley

    profilbillede
  • #10   1. feb 2013 hvor fylder du så piller i.. oppe for oven ?

  • #11   2. feb 2013 Det kan du se her, der kan være 15 kg i tanken,
    (link fjernet)


  • #12   6. feb 2013 Anne K.. << Vvs-ekspertens MCZ pilleovne.. larmer da overhovedet ikke i forhold til f.eks ecotec.
    ----------------------------------------------------
    Personligt ville jeg ALDRIG vælge en Ecotec men derimod
    Mcz eller Thermarossi

    Da de larmer mindre og man er sikker på man kan få dele til dem hvis de går i stykker.


  • #13   6. feb 2013 Vores Ravelli Lisa plus larmer ikke.Og dele er bestemt ikke et problem til dem, forhandler ligger inde med det mest alm. og kommer og laver gratis tjek og rens, første gang den skal have service, opdatere software og andet...


Kommentér på:
Alm. brændeovn vs. træpille brændeovn.

Annonce