{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træpille vs naturgas?
  • #1   22. jan 2013 mener pillefyr

  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #2   23. jan 2013 Det jeg som privat kunde ville tænke mere over er:

    1) Prisen pr. KW, er det billigst at køre med træpiller vs. gas?
    2) Det praktiske arbejde med træpiller vs. naturgas.....naturgas er vedligeholdelsesfrit, det er piller ikke.

    jeg kender ikke prisforskellen på 1 kw varme fra piller vs. gas


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #3   23. jan 2013 Dermed siger jeg ikke at det er svært/tungt at have piller, det er rigtig let....men ikke vedligeholdesfrit.

  • #4   23. jan 2013 ja men kigger på det pga den hus jeg kigger på bruger 30.000 kr om året på varme osv. så syns det er sku pisse dyrt og der står i raport at det ville være klogt at skifte til træpille.



  • #5   23. jan 2013 det hus vi bor i havde oliefyr da vi købte det og det kostede 40000 kr i varme omåret ifølge rapporten på huset.. vi fik det så isoleret og fik det ned på 30000 kr..
    vi valgte at skifte til pillefyr i aug. sidste år og nu bruger vi for 15000 kr i året (og det er sat højt) vi får piller hjem fra tyskland.

    manden er så ude hver fredag og rense hele fyret (tager godt og vel 2 timer fra han slukker den til han starter den igen.. og så er han ude hver dag og tjekke fyret..

    Så i vores vedkommende blev det træpillefyr... men en af vores venner har lige skiftet fra naturgas til træpillefyr da det var billigere for dem..


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #6   23. jan 2013 Det afhænger i høj grad også af hvor du bor og hvem du køber piller/gas fra

    mc m>> som du hører kræver et pillefyr at man holder lidt øje med det.....men derudover er det både nemt og problemfrit


  • #7   23. jan 2013 Majbrit: hvad fyr har i siden det tager 2 timer at rense det? og hvorfor renser i det så tit?


  • #8   23. jan 2013 Vi har også pille fyr et scotte, det tager ikke min mand ca ½ time at rense ca hver 14 dag.
    Vi satser på at bruge 13300 - 15200 max, vi køber piller lokalt til 1895 pr palle det er svenske pille.

    Vi har så også en pille brændeovn og sidste år brugte vi kun den til at varme underetagen op ca 100m2 den brugte kun 1500kg piller på et år. men så havde vi elvand varmer på.

    Vores datter bor i lejlighed på 90 m2 hun fik en regning på 15600,- for varme, de har naturgas i boligen..og aldrig mere en 20 g, er kun hjemme 14 dage om mrd. da hun sejler og de 14 dage hun ikke er hjemme er der kun lidt varme i lejligheden.

    Vi kan kun anbefale pille fyr, er det kørt rigtigt ind, er det begrænset hvor meget det skal renses ..


  • #9   23. jan 2013 Jeg har lige opdateret mit gamle naturgas fyr til et Baxi energi A+. Virkelig stor forskel på forbruget. Så har jeg en pillebrændeovn til at stå i stuen lige ved trappen, så den varmer øverst etage op uden problemer. Bruger ca. 6000-7000 kroner om året på naturgas og træpiller. Huset er på 93 kvm og er middel isoleret. Husk at et nyt naturgas fyr koster ca. 35000-40000. Grunden til at jeg ikke har købt et pillefyr i stedet for er at jeg bor i et byhus og det forskrækker de fleste, da dem som normalt køber et byhus ikke er til pillefyr. Så det er en bedre investering hvis huset skal sælges.

  • #10   23. jan 2013 åh kan ikke huske hvad det hedder det er et fra vvs eksperten..
    det tager ham så lang tid fordi det stadig er meget nyt for ham at gøre at... Det er i hvertfald det han siger når jeg spørger om hvorfor det tager 2 timer smiley
    og fordi vi har fået at vide at det skal renses én gang i ugen ellers brænder den ikke ordenligt.. eller hvad dævlen det er ham og min far prøvede at forklare..

    det er min mand der sørger for den del... ikke mig, så ved overhovedet ikke hvordan det fungere..


  • #11   23. jan 2013 ok venner ¨så er pillefyr vej frem hehe.. smiley

  • #12   25. jan 2013 Jeg har et ekoheat. Det er selvrensende. Så jeg tømmer kun askeskuffe hver 14 dag og fylder det op 1 gang om ugen nu her.

    Så ca 1 gang om måneden gør jeg den ren. Så man bruger slet ikke så meget tid på det. smiley

    Jeg vil komme til at bruge for ca 9000 kr om året for at varme et 164 m2 hus op Ink vand.


  • #13   25. jan 2013 ved du ca hvor mange dage du kan varme med de 16 kg der kommer i en pose? sådan ca

  • #14   25. jan 2013 Lige nu i den hårde kulde bruger det 28 kg om dagen.

  • #15   25. jan 2013 Vi bruger op til 45 kg om dagen med den kulde vi har nu -15 G. Men vi har også et skrummel af et gl. mejeri ved ikke helt hvor mange m2.

  • sanneogbo n
    sanneogbo n Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 77
    #16   26. jan 2013 Pillefyret er vejen frem det er billigere en og fyre med gas og det bette kun arbejde som der er ved et pille fyr det er vist ikke så slemt jeg ville have valgt pille fyret hvis det var mig

  • Dan R
    Dan R Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 89
    #17   24. feb 2013 der er er også mulighed for jordvarme det er specielt en fordel hvis man har gulvvarme

  • #18   24. feb 2013 Jeb Dan R men temmelig dyrt at anlægge,

  • sanneogbo n
    sanneogbo n Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 77
    #19   25. feb 2013 Men det fungere bare og skal ikke røre en finger


  • #20   26. feb 2013 vores grund er for lille til jordvarme.. plus at min datters dagpleje mor og hendes mand fik installeret jordvarme og de har fortrudt det siden.. det er dyrt.. det passer sig selv og er nemt at have med at gøre.. men de fortryder de skiftede deres pillefyr ud


  • #21   26. feb 2013 Ja det er nemlig også den melding vi har fået, det er lidt fifty/ fifty om man er tilfreds eller ej, Det kan bero både på grundvand og hvem som har udført arbejdet.
    Kommer rørene ikke ordentligt i jorden og gerne ned i grundvandet, ja så er det ikke sikkert anlægget kan generere nok varme.. Så stor elpatronen og bruger en masse strøm for at der kan komme ordentligt varme på.



  • sanneogbo n
    sanneogbo n Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 77
    #22   26. feb 2013 Det har meget og sige med jord typen om den er tør eller fugtig. El patronen i mit anlæg slår først til efter det har kørt uafbrudt i 3 timer og det er aldrig sket indtil nu og vi har da haft nogle rimelig kode dage nu her

  • #23   27. feb 2013 Dem der installere jordvarme burde jo fraråde kunden jordvarme, hvis jordtypen ikke er korrekt.

    Jeg fortryder nu ikke jeg fik Pillefyr selvom det løb op i godt 90.000 kr med alt. Det er så også med ny muret skorsten. Isodor kerne. Nyt fyrrum. Selvfølig nyt fyr installeret.

    Jordtypen er ellers rigtig her og jorden er godt våd. Men da jeg ikke har gulvvarmen er jeg ret sikker på at det havde brugt for mere end pillefyret gør.



  • #24   27. feb 2013 Gulv varme er at foretrække,ved jordvarme.

    Vi har gulvvarme i det meste af huset, og der er stor forskel på varmen i de rum med gulvvarme og så stuen hvor der kun er radiatore,,,

    Vi er meget glade for vores pillefyr, vi købte et lettere brugt skotte, med 500kg silo for 15000,. har selv sat det op, det står ved siden af vores gasogen fyr...
    vi er simpelhen så glade for pillefyret, det køre bare og man skal ikke gå og fyre hele dagen, der er altid varme bare siloen er fyldt...


  • sanneogbo n
    sanneogbo n Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 77
    #25   27. feb 2013 Jeg lavede godt nok også gulvvarme i hele huset da jeg lavede det om regner også med jeg skal have lavet det på 1 sal. Og det med man har radiatorer over bange for det ikke dur med jordvarme så kan man få nogle spicelt til dette

Kommentér på:
Træpille vs naturgas?

Annonce