{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.240 visninger | Oprettet:

sanneogbo n
sanneogbo n
Tilmeldt:
26. dec 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 77

Pudsning af mit hus {{forumTopicSubject}}

Hej jeg vil her til sommer have pudset mit hus et nedlage landbrug og vil derfor lige høre hvilken mørtel jeg skal bruge, min svoger har pudset hans hus op i bakkemørtel og oplevet om vinteren at de nederste 30 cm frost sprænger, dette ville jeg meget gerne undgå håbet der er en dygtig mure Sven som ville rådgive mig lidt, eller ander som har pudset deres hus

Mvh. Bo


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pudsning af mit hus
  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #1   2. dec 2012 er det pudset nu ? som regel er det underlaget s skyld hvis det skaller af,


  • sanneogbo n
    sanneogbo n Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 77
    #2   3. dec 2012 Ja det er det det skaller heller ikke af det skal bare være mere jævn

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #3   3. dec 2012 mere jævnt ?? du kan ikke pudse uden på puds , så skal det renses ned til murværket.

  • sanneogbo n
    sanneogbo n Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 77
    #4   3. dec 2012 Det vil sige det skal sandblæses inden jeg pudser det op, det er bare min lade som er bygget i kampesten som trænger til en renovering

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #5   4. dec 2012 kampesten ; har svært ved at tro man kan pudse oven på puds , men ved kampesten , må jeg sige ,at jeg ikke ved det . men ellers ja sandblæses.

  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #6   5. dec 2012 hej bo

    tag et billede og smid ind af overfladen, det gør mulighederne for korrekte svar rigtig gode.

    Mvh. Anders


  • Simon M
    Simon M Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Svar: 2
    #7   9. dec 2012 Du kan sagtens pudse uden på puds, så længe det sidder fast og er sugende.
    Men det din svoger har gjort må du love mig aldrig at gøre.
    Du skal pudse det i strandmørtel for at få det fineste resultat , og så må du ikke pudse længere ned end 30 cm i strandmørtel , resten ned mod jord skal pudses i beton . 04 grus og cement 1/3 .


  • sanneogbo n
    sanneogbo n Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 77
    #8   9. dec 2012 04 grus ? Kan man ikke bruge det som hedder puds sand. Hvorfor skal det være strandsand mørtel bliver der mere vand tæt\ vandafvisne,

  • Simon M
    Simon M Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Svar: 2
    #9   9. dec 2012 Bakkemørtel er bare ikke pænt nok efter min mening . Jeg har heller aldrig været ude for at en kunde ville have pudset sit hus i bakkemørtel før .
    Men du skal bruge beton til sokkel da mørtel vil suge fugt fra jorden og dermed springe af når frosten kommer .
    Det skal lige siges at jeg er murermester. Jeg ved hvad jeg snakker om lige ang det her i hvert fald smiley


  • sanneogbo n
    sanneogbo n Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 77
    #10   9. dec 2012 Oki dejligt og høre fra en fagmand, jeg syntes bare det svært og få strandsandsmørtel pænt jævnt da det er så fint har nemlig prøvet op pudse i det før og syntes det tog meget længere tid og gøre pænt, men nu jeg jo også bare en amatør på det område, pudsede nemlig alle mine væge inden i huset med bakkemørtel og syntes dette var nemmere og arbejde med, skal lige siges at det bare er en nedlagt landbrug jeg har Så det behøver ikke være snor lige, men tager gerne imod gode råd

  • Dan R
    Dan R Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 89
    #11   1. feb 2013 har du overvejet at få det sandblæst og så se hvordan det så ser ud det kan jo være at det er flo
    t og så måske bare fuge fugerne jeg har et par huse hvor jeg bor og jeg syntes de er flotte og så er det jo nærmest vedlige holdelses frit


  • sanneogbo n
    sanneogbo n Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 77
    #12   1. feb 2013 Nej det tror jeg ikke vil væge godt bare og sandbææse det da der er noget af det som er kampestensmur, men har overvejet sandblæsning

  • Dan R
    Dan R Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 89
    #13   18. feb 2013 du skal tjekke at murværket går fri af jorden så murværket ikke frostsprænger men hvis du tager nogle billeder så er det nemmere at guide dig

  • sanneogbo n
    sanneogbo n Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 77
    #14   18. feb 2013 Du kan da ikke få huset til og gå fri fra jorden når huset er bygget oven på jorden

  • sanneogbo n
    sanneogbo n Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 77
    #15   18. feb 2013 Eller hvad menes der med at gå fri fra jorden

  • Dan R
    Dan R Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 89
    #16   19. feb 2013 du har et fundament oven på det har du nogle mursten specielt på gamle huse sker det at fundamentet er begravet i jord og jorden går op til murstene og hvis forholdende er rigtige suger murstenene vand og når det fryser og stenene frostsprænger
    du skal som et minimum have 10 cm fra jorden og op til murstenene gerne mere
    men hvis du tager nogle billeder af huset så er det nemmere at guide dig så du gør det korrekt


  • sanneogbo n
    sanneogbo n Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 77
    #17   19. feb 2013 Oki så jeg med hehe tror bare det bliver sandblæst og så pudset op


Kommentér på:
Pudsning af mit hus

Annonce