{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.065 visninger | Oprettet:

T B
T B
Tilmeldt:
21. jun 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391

Montering af spot direkte i isolering {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Vi er ved at bygge nyt hus, og som altid er budgettet skredet markant smiley

Jeg skal selv lave nogle ting, og et sted hvor vi kan spare en del er ved montering af spots.

Elektrikeren skal have 700 ex moms pr spot (altså inkl. montering) Jeg kan skaffe spot til montering direkte i isolering med LED pærer (220v) og overvejer selv at montere.

For at overholde kravene vil jeg gerne hører:

Hvad skal jeg gøre når dampspær brydes?

Ledningen føres selvfølgelig under isolering for at undgå kondens, men skal jeg bare trække en ledning fra samtlige spot og så til lampestedet (7-8 stk i badværelset) hvorefter elektrikeren blot slutter til?

Er der andet jeg bør være opmærksom på?

Loftet er troltekt, og det er til at komme rundt. Ligeledes kan jeg jo ligge kablet klar, inden selve loftet bliver monteret.


Kommentarer på:  Montering af spot direkte i isolering
  • René S
    René S Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Svar: 32
    #1   5. sep 2012 Du skal nok lige vende det med din elektriker inden du selv går i gang med at montere spots da det er en del af den faste installation, og skal udføres efter lovgivningen. Kan dog købes som sæt med færdige kabel så er der lidt andre betingelse.

    Hvis der skal sløjfes kabel mellem spotsene skal du huske at bruge det anviste kabel.
    De fleste spots af bedre kvalitet følger der en menbran med eller kan tilkøbes hvis du bryder dampspæren.


  • #2   6. sep 2012 ja det er så et af de få steder man ikke skal spare ;0)

  • Martin l
    Martin l Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 40
    #3   6. sep 2012 vil under ingen omstændigheder bryde dampspæren vil derimod bygge en spot kasse ind som bliver en del af dampspæren http://www.greenline.dk/Indbygningsspot-mm-12/Safebox-fordeler-mm-515/Safebox-fra-Solar-10993

  • #4   6. sep 2012 I et nyt hus skal spot under ingen omstændigheder bryde dampspærren, det er fuldstændig tåbeligt og man har slet ikke forstået hvor vigtig en tæt dampspærre er for nye huse så...

    Der er forhåbentlig et installationslag og du må finde spot der kan være deri...

    Hvis jeg vardig så ville jeg få elektrikeren til at tegne hvordan de spots skal forbindes... så kan du selv lægge de kabler ud og bore hullerne så kan han montere spot...
    En anden ting er, at for at få spot til at sidde ordentligt fast i troldtekt plader vil jeg enbefale at du ligger en 6 mm krydsfiner plade lige ovenpå troldtekt pladerne også borer du igennem troldtekt og krydsfiner, derved klemmer spotten på krydsfinerpladen, det holder i længden, det gør troldtektpladen ikke.


  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 7
    #5   7. sep 2012 har du mulighed for at krydsforskalle ?? hvis det kun er badeværelset det drejer sig om, er det jo ikke den store udgift hvis du selv kan gøre det..

    vh.


  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #6   7. sep 2012 Tusind tak for Jeres svar.

    Efter at have læst hvad i alle skriver har jeg besluttet at betale mig fra det.

    God weekend.
    NB: Uploader snart et fotoalbum med projektet :o)


  • #7   7. sep 2012 T B det lyder som en rigtig fornuftig beslutning...

Kommentér på:
Montering af spot direkte i isolering

Annonce