{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.709 visninger | Oprettet:

J L
J L
Tilmeldt:
16. nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 39 Svar: 122

? om forbrugerrettigheder {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi har købt 2 spande spartel fra Danalim, som skulle bruges til at fuldspartle vores kældervægge med.

I dag gik jeg så i gang. Spartlen var grå og lugtede fælt af rådne æg. Jeg ringede til Danlim, men der var lukket. Bygma havde også lukket (der vi har købt det). Derfor oprettede jeg indlæg 4 forskellige steder på nettet, hvor jeg spurgte, om det er normalt at det skal stinke sådan. Alle sagde ja til at det lugter fælt.

Derfor har jeg i dag fuldspartlet 4 vægge. Der var ikke mere spartel tilbage i den ene spand, så jeg åbnede den næste. Det spartel er hvidt og lugter af almindelig spartel. Der står præcis det samme på begge spande.

Da jeg her til aften tjekkede de indlæg jeg har oprettet, havde jeg fået svar fra en maler om, at spartlen er råddent, hvis det lugter. Det er opbevaret forkert i butikken.. det har fx stået for varmt.

Jeg har læst på nettet, at hvis man maler med råddent maling, kan lugten ikke forsvinde igen.. selvom man bruger rodalon.

Vi vil tage ned i Bygma på tirsdag og vise dem spartlen (det er stadig lidt tilbage i bunden af spanden). Hvis de siger det er råddent.. hvad så?

Kan vi kun tillade os at bede om en ny spand gratis? Eller kan vi tillade os at sige, at de må sende en murer ud til at fjerne alt det gamle spartel og puds og derefter pudse nyt?

På forhånd tak.


Kommentarer på:  ? om forbrugerrettigheder
  • Christian m
    Christian m Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 5
    #1   30. maj 2009 Ik kan kun få en ny spand.. I har ikke krav på mere, desværre..

  • Gigi L
    Gigi L Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 31
    #2   1. jun 2009 Jeg tror heller ikke du kan få en murer ud på deres regning.

    Men jeg ville dog kræve en ny spand, gratis. Hvis det er tørt så ville jeg tage en hammer, og banke hul i det og så tage en hård spartel og så få hammeret/hakket det gamle ned sådan så du ikke får den fæle lugt i hele dit hus/lejlighed, og så begynde forfra med den nye spand som du får.

    Held og lykke.


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #3   1. jun 2009 jeg tror kun det er vandet der er råddent og tror lugten forsvinder når det tørrer op, er der en grim lugt i rummet nu ? og hvorfor dællen åbnede i ikke den anden spand hvis i var i tvivl ? (nemt at være bagklog meeen)

  • #4   1. jun 2009 Præcis.. nemt at være bagklog.. især når man kender en masse til gør-det-selv projekter. Det gør vi ikke endnu, så derfor tænkte vi slet ikke, at det kunne være råddent.

    Det lugter ikke af rådne æg mere, men lidt af sure tæer.


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #5   1. jun 2009 er lugten ikke blevet mindre fra i satte det på ?

  • #6   1. jun 2009 Nu lugter hele kælderen af havprut (det skum der ligger i kanten på stranden og rådner). Jeg er spændt på hvad de siger i Bygma i morgen

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #7   1. jun 2009 jeg ville åbne alle vinduer og lufte ud og håbe på det fortager sig !
    håber det lykkedes for jer.


  • #8   1. jun 2009 Alle vinduer og døre har været åbne i går og i dag, men det har intet hjulpet. Jeg vil prøve at spørge i Bygma, om de måske vil låne os en slibemaskine.. gratis. De har jo udlejningsværktøj, så det koster dem ikke noget. Jeg vil hellere bruge tid på at fjerne den rådne spartel end jeg vil leve med den lugt. Ved jo heller ikke om det begynder at krakelere efter nogen tid. Derudover vil jeg have en ny spand spartel.. gratis.

    Mange tak:)


Kommentér på:
? om forbrugerrettigheder

Annonce