{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.131 visninger | Oprettet:

spotlys {{forumTopicSubject}}

søger nogen der har lidt viden inden for opsætning af spots. ska have opsat nogle spotlys i gangen som er 1 meter bred og 6 meter lang. hvor mange spot vil i anbefale at sætte der, altså hvor meget mellemrum bør der være mellem hver spot. og så har jeg et værelse der er 2,65 x 3,55. hvor mange spot ville i sætte i sådan et værelse og er der nogle standard mål for hvor langt væk fra væggen (altså ind mod midten) man sætter dem. det vi har med at gøre er 12 volts spots.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spotlys
  • Mark Q
    Mark Q Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 9
    #1   12. jul 2009 Kommer meget an på Diameteren af spottene.

    Men gangen vil jeg sætte 4 styks op. i midten af gangen, også den første skal sidde 0,75m fra væggen, også med 1,5meters mellemrum der hen af.

    og i værelset vil jeg nok sætte 2 styks i det stykke der er 2,65, og det giver at den første skal sidde 0,66m fra væggen og med 1,32m i mellem rum.
    og i stykket på 3,55m ville jeg sætte 3, hvor den første skal sidde 0,59meter fra væggen også med 1,18m i mellem rum i mellem dem..
    og det vil give 6 styks i alt der inde.


  • kenneth k
    kenneth k Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #2   12. jul 2009 jeg her sådan nogle små (Ø35mm) der kan købes i stark. har dem både i køkken og badeværelse. der er 6 styk i en pakke og det tror jeg også jeg vil sætte op hvis jeg er dig. heller lykke

  • #3   12. jul 2009 Husk og gennemgå regler for spot belysning da det hurtigt kan blive en utrolig farlig brandfælde hvis det ikke er lavet rigtigt.
    Hilsen Elektrikeren


  • Manny !
    Manny ! Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 35
    #4   12. jul 2009 Angående placering, samt antal af spot kommer først og fremmest an på hvor meget lys du ønsker. Dernæst spiller det ind hvilke pærer du vælger. f.eks. 20w eller 35w, samt hvilken spredning pæren har, kontra afstanden mellem loft og gulv.

    -Husk at en spotinstallation kun må udføres af din elektrikker (som samtidig kan vejlede dig med valg og placering af spot). Lavvoltinstallationer er absolut ikke noget man bør kaste sig ud i selv da reglerne herom idag er ret krævende.
    De færeste er desværre klar over hvor farlig en 12V installation kan være hvis ikke den er lavet korrekt, en lav spænding udgør nemlig en større strøm og dermed større varme og fare for brand
    Blandt andet skal du sørge for at spottene er F-mærket når de skal monteres i en bygningsdel, hvis ikke de er godkendt til montering direkte i isolering skal der monteres en safebox bag hver lampe, kablerne skal dimensioneres korrekt efter den afgivne effekt, hver lampe skal beskyttes mod overbelastning og der skal ved gruppetavlen forefindes en skematisk tegning over installationen samt placering af transformeren, tilslutningen skal ske i en godkendt dåse med aflastning monteret på spotten, der følger med ned ved demontering bare for at nævne nogle af reglerne.


  • Sven-Erik M
    Sven-Erik M Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 2
    #5   6. okt 2009 En elektriker er et must når man har med spot at gøre. Hvis det er indbygningsspot du er ude efter er LED lamper interessant. Paulmann producere nogle forskellige typer - (link fjernet)


Kommentér på:
spotlys

Annonce