{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.782 visninger | Oprettet:

Gøre kælder lovlig beboelse ?? {{forumTopicSubject}}

Hej. Hvis nu jeg får gravet min kælder ud og får lagt isolering med gulvvarme og får de 230cm til loft og vinduer og flugtveje i kælderen og får fugten væk. Og den så bliver godkendt til beboelse. Men er det noget med at det samlede boligareal ikke må overstige 250 kvadratmeter ? Har jeg hørt noget om, og det gør den hvis min kælder bliver godkendt jo,.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøre kælder lovlig beboelse ??
  • #1   16. jan 2012 Det må da være en regel der er i det område hvor du bor - jeg kender da indtil flere, der har boliger der langt overstiger 250 kvm.
    Tror du skal ringe og spørge din kommune - de er nok de eneste der kan give dig et 100% rigtigt svar.


  • #3   17. jan 2012 99,9% af alle danske kældre vil aldrig kunne indrettets til bolig uanset hvor mange mio kr. der bliver smidt i projektet. Du skal huske at kælderen ændrer anvendelse og dermed er det de nyeste krav i bygningsreglementet der skal opfyldes og der skal også være niveaufri adgang.... det er en helvedces lang ramoe der skal bygges for at kunne komme ned i kælderen...

    MVH Frank



  • #4   17. jan 2012 ramoe=rampe ;o)


  • tom a
    tom a Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #5   17. jan 2012 da ike nivuefri til en kælder , det er jo ikke hovedindgangen, der kræves jo heller ikke en egentlig dør ud ,
    hva så med 1 sal ,mener du helt seriøs at der skal være en rampe op til et veluxvindue ha ha ha.
    det er bygningernes samlede areal der skal regnes med også carport udestuer , mm ,det må max udgøre 25 % af grundens størrelse, nogle steder er det 30 % andre kun 20 %


  • #6   18. jan 2012 sorry jeg tænkte lige på en sag, hvor der skal indrettes en selvstændig lejlighed i en kælderetage, så skal der være nivaeufri adgang.

    Men derfor kan de færeste alligevel leve op til kravene efter det nye reglement.

    MVH Frank


Kommentér på:
Gøre kælder lovlig beboelse ??

Annonce