{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.785 visninger | Oprettet:

morten  n
morten n
Tilmeldt:
29. maj 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Bygge terrasse på garage taget? regler? {{forumTopicSubject}}

Goddag jeg håber der en som kan hjælpe..

er der nogle regler der forhindre mig i at bygge en terrasse oppe på mit garage tag?

garagen ligger op af mit hus og ligger helt op af min nabos grund.

det en muret garage..

jeg havde tænkt mig og bygge en trappe op til bag min garage og så lave et 180 cm højt rækkeværk ind mod min nabo så jeg ikke kigger ned i hans garage. den tager ikke rigtig udsigten fra naboen. bare istedet for at se ind på min 1 sal. kommer han så til at se på et træ rækkeværk

men er der nogen regler for om jeg må bygge så højt eller andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bygge terrasse på garage taget? regler?
  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #1   29. maj 2011 du må højst være 2.5 m i skel og så mere jeg faktisk at hævede opholdsarealer skal være 2,5 fra skel .

  • morten  n
    morten n Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   29. maj 2011 kan man få speciel tilladelse til det?

    når jeg måler fra jorden og til toppen er taget er der 2,85


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #3   29. maj 2011 det skal du nok have fat i din lokale teknisk forvaltning .

  • morten  n
    morten n Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   29. maj 2011 elendigt..:-) kunne godt lige have en terrasse der med udsigt ud over byen:-)


  • #5   29. maj 2011 der er nok ikke så mange, som gider blive begloet oppe fra smiley

    Så tror du vil få afslag, hvis der ligger huse tæt på dig


  • #6   29. maj 2011 Har fundet dette om tag terasser..

    Tagterrasser

    En tagterrasse må ikke placeres nærmere end 2 ½ meter fra skellet til naboen. I sommerhusområder er kravet 5 meter.
    Tagterrasser skal sikres med et værn, f.eks. et rækværk el.lign., der er mindst 1 meter højt. Lodrette åbninger, f.eks. i sider, må maksimalt være 12 cm brede


  • #7   29. maj 2011 Tagterrasse = opholdsareal = min 2,5m fra skel.

    Længere er den ikke, og du vil garanteret få afslag hvis du søger dispensation.

    MVH Frank


  • morten  n
    morten n Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   29. maj 2011 hvor skal man søge hvis det er...? der kan vel ikke ske noget ved at spørger

  • #9   29. maj 2011 Du skal søge på Teknisk forvaltning i din bopæls kommune.

    Dog kan det ikke betale sig hvis, du ikke har 2½ meter til skel.


  • morten  n
    morten n Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #10   29. maj 2011 ok så det regler der skal overholders? og så søger man bare til andre ting hvor man ved det er lovligt?

  • #11   29. maj 2011 Som regel skal man søge på Teknisk forvaltning, når man bygger om eller til,
    Der er dog småting man gerne må bygge.
    Dog er der altid nogle krav, som skal være opfyldt, så som hvor tæt på skel man må bygge og hvor højt osv. Der og så nogle ting som kan være forskelligt, i nogle områder må man kun bygge huse som er i et plan.

    Teknisk forvaltning har " som regel" tjek på disse ting, det kan jo være svært for borgerne at kende alt til lokalplanerne.

    Hvis man bygger uden tilladelse, kan man risikere at få besked på at rive det hele ned igen fordi det er ulovligt opført.. Og det er jo spild af penge...


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #12   30. maj 2011 Hej Morten

    Der er 2 regelsæt du skal forholde dig til. BR10 (bygningsreglement) samt lokal planen for dit lokal område. I disse 2 regelsæt står sort på hvidt hvad du må og ikke må. Teknisk forvaltning kan svare dig udfra dine tegninger og angivelser om du kan gøre det eller ej. Uanset hvad har du anmeldelsespligt INDEN du går igang og hvis du overskrider regler i et af de 2 regelsæt skal du udover byggeanmeldelse søge om dispensation for det regelsæt, du overskrider. Netop nabohensyn i BR10 og lokalplan er et af de steder, hvor der sjældent gives dispensation hvis du bor tæt på din nabo eller din bygning ligger i lokal byområde.

    Korrekt svar for dig er derfor; snak med teknisk forvaltning om din byggesag.

    Mvh. Anders


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 12 Svar: 1
    #13   18. mar 2018 Ved I om man må bygge tagterrasse på den del af carport taget som er mere end 2½ meter fra skel, eller bliver carportens fundament gældende?
    Alstå i mit tilfælde ligger min dobbelte carport i skel til nabo og ca. 1m fra vejskel.
    Taget har rimelig god hældning (ca. 25%).
    Jeg havde så tænkt at bygge tag terrasse på den halvdel af taget der vender væk fra min nabo. I så fald vil terrasse delen jo være ca 3,5 meter fra skel mod naboen,
    Jeg kunne så slutte terrassedelen så opholdsarealet slutter 2,5meter fra skel mod vej.
    Jeg vil så fjerne det skrå tag og sænke det ned i niveau med spær og anlægge flat undertag under terrassen, så det ikke bliver for højt og det skrå tag på den anden halvdel af carporten vil fungere som rækværk og afskærmning mod naboen.
    Hvordan tror I det vil blive betragtet i forhold til byggetilladelse?
    Mvh Thomas


Kommentér på:
Bygge terrasse på garage taget? regler?

Annonce