{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.760 visninger | Oprettet:

Abel l
Abel l
Tilmeldt:
6. maj 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Lån til bolig når man er på SU ?? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Kender I nogen der har lånt til hus imens de var studenrende?

Vi er begge på SU, men færdiguddannet om et år.
Med SU lån har vi en indtægt på ca. 14000kr pr. md.

Er det utopisk at vi skulle kunne låne 1,2 mio kr. ?

Hvad hvis vores forældre kautionere? Erfaringer med dette?

Vh A


Lån til bolig
På MoreMoney.dk kan du hurtigt og nemt finde et lån i den størrelse, du har brug for. Om du skal låne 10.000 eller 300.000 kr., kan du hurtigt finde det lån, der kan give dig den laveste rente. Find det billigste lån her.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lån til bolig når man er på SU ??
  • Abel l
    Abel l Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #1   6. maj 2010 NB! Vi kommer begge til at tjene mellem 28000 - 35000kr pr. md. når vi er færdige.

  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #2   6. maj 2010 Jeg ville helt sikkert vælge at vente til i er færdige.
    En indtægt på 14.000 kr om måneden, nægter jeg at tro i kan låne til et hus, og så til den pris.....Mange pengeinstitutter forlanger jo ca. 10.000 til at leve for, pr mdr. til 2 personer. Så er der ikke meget tilbage smiley


  • #4   6. maj 2010 Det er noget af en umulighed at låne så mange penge med det rådighedsbeløb. Min nevø ville have købt hus, og han går på dagpenge lige pt.

    Huset kostede 1,1 mio. Og han ville leje noget af det ud, men han fik et blankt afslag.

    Jeg ville nu også vente, hvis jeg var jer. Det er ikke kun det at købe hus. Det skal også vedligeholdes, og i skal have et rimeligt rådighedsbeløb, for at i ikke kører sure i det.


  • #5   6. maj 2010 Tror jeg heller ikke i kan.
    Men vi har lige købt hus, jeg er på dagpenge og min kæreste på su, så snak med banken, de er de eneste der kan fortæller jer om i kan smiley


  • Abel l
    Abel l Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #6   6. maj 2010 Tak for jers svar!

    Nogen der ved hvilke banker der er mest villige til at låne til unge som os?


  • #8   6. maj 2010 Mogens vi har danskebank, så dem vil jeg nu ikke udelukke smiley

  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 62
    #10   7. maj 2010 Gå op og snak med jeres egen bank. De kender jo trods alt jeres økonomi bedst og kan se om det kan lade sig gøre. Hvis i får et blankt nej derfra så skulle i måske vente. De ved jo om det kan lade sig gøre smiley Men ja i skal nok regne med et rådighedsbeløb omkring 10.000 kr. Det skulle vi i hvertfald have da vi købte bolig. Der tog vi lån gennem Nordea.

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #11   7. maj 2010 Det kan lade sig gøre, såfremt din/jeres forældre har en sund økonomi. Enten i form af en god opsparing eller en friværdi i en væsentlig størrelse i huset. Såfremt de så stiller sig som 100% kautionister, kan jeg kun se at 1.2 mill skulle blive et problem at låne - Det er mange penge, når i kun har 14.000 kr. i mdr. til at dække lån, faste udgifter og derefter skal have noget at leve for.

    Jeg har selv fået lov at låne op til 1 mill på SU ved at mine forældre kautionere for mig, men det skal siges, at både jeg og mine forældre har et rigtig godt forhold til vores banker (2 forskellige).


  • Monk M
    Monk M Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 90
    #12   7. maj 2010 3xhusstandens årsindtægt kan man som udgangspunkt låne i kredit institutionerne.....

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #13   7. maj 2010 Monk M

    Det er en låneregel hvis man selv vil låne. Her er der tale om at der måske kan stilles en kautionist som sikkerhed til lånet. Så er bankerne bedre at snakke med, og ligeledes er de nemmere at lave sær-aftaler med.


  • #14   7. maj 2010 Jeg ville ringe til et realkreditinstitut, fx ykredit, og spørge dem om alle de ting i spørger om her, med kautionister osv. Så kan de svare jer på det.
    Ellers var det måske en idem at gør det som et forældrekøb det første år, til i har job begge og ikke er under uddannelse. Det kan nykredit også fortælle jer mere om.


  • #15   7. maj 2010 Utopisk? måske... Det kommer helt an på hvordan jeres øvrige økonomi er, kan i spare op... Er eller pengene brugt hver gang vi når sidst på måneden... Har i nogen gange minus... Har i andet gæld, forbrugslån, kontokort osv...

    Nu skriver du jo det koster 1,2 det er meget lig vores, og vi giver i øjeblikket med et afdragsfrit F1 lån på 1,83%, boligkredit renter, ejendomsskatter, renovation, strøm, vand, varme, tv+internet, grundejerforenings gebyr, 6995,92 i måneden smiley

    Så har i da en ide om hvad der nogenlunde bliver trukket...


  • #16   8. maj 2010 Natascha I - Er du ikke lidt rundt på skjoldet lige nu? Afdragsfrihed og renter har ikke noget med hinanden at gøre... F1 lån vs fastforrentet må være det du tænker på...

  • helle p
    helle p Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #17   8. maj 2010 vi fik af vide i banken at man kun kan få afdragsfri lån, hvis man kan sidde for et fastforentet... vi har et rådighedsbeløb på lidt over 10.000 om måneden når alt er trukket fra og vi fik nej til et hus til 995.000 kr. vi har begge fast job og har et lån i forvejen på 200.000 lige pt. så jeg tror ikke i får lov lige nu, måske når krisen har lagt sig lidt igen..

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #18   9. maj 2010 ... igen - kun banken kan svare på det. Hvis I selv mener at have et fornuftigt budget, og en realistisk chance for at få sådan et lån, skal i da gå direkte i banken og spørge af i stedet.

  • #19   10. maj 2010 En varm anbefaling, vent til jeres rådighedsbeløb stiger og udsæt drømmen lidt.

  • Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Svar: 3
    #20   16. maj 2010 Der er jo heller ingen garanti for, at I får job bagefter - og er det i så fald ikke snotdumt, at købe et hus til 1.2 millioner. Jeg vil vove den påstand, at jeres tanker er ren utopi.

  • Aiwanfo C
    Aiwanfo C Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #21   24. maj 2018 E-Mail: unitedloaninvestment1@outlook.com
    Land: Vereinigte Staaten.
    Adresse: 201 Waterland, Newyork,
    Telefon: +1 (631) 729-0840
    Whatsapp-Nummer: +1 (424) 365-5765

    Har du brug for et lån? Er du i presserende behov for midler? Så er vi her for at hjælpe dig.
    Vi er et velrenommeret, legitimt og registreret firma. Godkendt af den amerikanske regering, en affilieret af det amerikanske bureau for penge långivere. Vi giver udlån til enkeltpersoner, der har brug for økonomisk bistand, når de er tilfredse med en rimelig interesse. Har du en dårlig kredit eller du har brug for penge til at betale regninger?
    Tjenester udleveret omfatter:

    * refinansiere
    * Forbedring
    * Opfinder Lån
    * Auto lån
    * Gældskonsolidering
    * Kreditlinje
    * Second Mortgage
    * Business lån
    * Personlige lån
    * Internationale lån

    Skriv venligst tilbage, hvis du er interesseret.
    Vi afventer dit hurtige svar, du vil blive sendt et lån ansøgningsskema til at udfylde.
    Ingen social sikring og ingen kreditcheck, 100% garanteret.
    Vi ser frem til at tillade os at være til tjeneste for dig.

    Scott.


    profilbillede
Kommentér på:
Lån til bolig når man er på SU ??

Annonce