{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

Jesper `
Jesper `
Tilmeldt:
21. jun 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46

bygge anmeldelse ?? flere spm. {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg skal igang med at bygge en garage på 49,5 kvm..

så vidt jeg ved, sku det ikke være noget problem (med nabo´er mv) så længe man holder sig under 50kvm..

og max 2.5 meter højde i skel og 12 meter lang.


hvis det er forkert, så kom lige ud med det.


en anden ting, min plan var selv at udarbejde tegninger mv. og udfylde det hele og sende det ind...

har fundet frem til det koster 2200 kr som minimums beløb for tilladelse/godkendelse.

men hvis nu de Afviser Min erklæring der, skal jeg så Også betale 2200 kr ?? eller er det kun hvis den bliver godkendt ?


en anden ting, hvor kan jeg finde noget om den max højde i skel osv ved bare den er 2.5 meter i skel, men hvor meget må den stige pr. meter ind imod grunden osv ??

håber der er nogen seriøse med Erfaring og viden der kan svare mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bygge anmeldelse ?? flere spm.
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   30. mar 2009 Hej b4ndit

    Mht. skel så læs i småhusreglementet. Det er 2,5 meter maks i højden i skel men også 2,5meter ind på din grund. Det betyder at du må udregne hældningen udfra at 2,5 meter inde på din grund skal makshøjden være maks. 2,5 meter

    Jeg er selv igang med at tegne en 50 kvm (49,99999 smiley ) til mine biler så vi kan jo dele erfaringer smiley

    /A


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #2   30. mar 2009 Læs her:
    (link fjernet)


  • Jesper `
    Jesper ` Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
    #3   30. mar 2009 ja.. præcis, har nemlig 26 kvm garage m. flad tag pt.

    den sku gerne lige op på de 50kvm, .. og en dejlig ny lift ind smiley

    syntes bare der er 117 forskellige ting man skal ind i.. for at få lov.. jeg kan det hele men det der papir værk der... der står jeg af, men det skal jo prøves--


  • #4   30. mar 2009 ,

  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #5   31. mar 2009 B4NDIT `
    hehe lyder svagt bekendt men jeg har lært nu at det bedste er at ringe til teknisk forvaltning, snakke venligt med dem og "suge" råd og vejledning fra dem samt hvis du finder en venlig sjæl så noter vedkommendes navn så du altid kan henvise til jeres samtale....samt hør dem præcist hvilke regler de ser strengt på bliver overholdt smiley
    Alle regler gælder, især deres men de skal også bedømme din sag så det er et godt sted at skabe sig gode venner.... og de KENDER reglerne.

    /A


  • #6   1. apr 2009 Jeg stjæler lige indlæg lidt hvis det i orden..

    Står med en ombygning selv, men er lidt i tvivl, som jeg har forstået det, må jeg bygge helt ud til skel, maks 2,5 m i højde og ingen vinduer ?....

    Skal flytte en ydermur(gamle pilles ned og bliver lavet en ny i skel), så tæt på skel som muligt, og lave garage, der skal laves flad tag, med en højde på de 2,5m ?

    Kan dette lade sig gøre ?


Kommentér på:
bygge anmeldelse ?? flere spm.

Annonce