{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.344 visninger | Oprettet:

Lærke J
Lærke J
Tilmeldt:
23. jul 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

ejerskifteforsikring? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg har et lille nødråb/spørgsmål jeg håber I kan hjælpe mig med.

Vi har lige købt hus og det er første gang, så vi er meget spændte. Nu skal vi jo have fundet en ejerskifteforsikring, så vi ikke støder på ubehagelige overraskelser, når vi flytter ind, men jeg synes, det er en jungle. Jeg er klar over jeg skal holde mig fra Dansk Boligforsikring - for deres statistikker er ikke gode, men hvem bruger I og har I gode erfaringer?

Jeg har fået udarbejdet tilbud hos Alka som samarbejder med Frida forsikring men dem kender jeg slet ikke? Er der nogen der kender dem?

Jeg glæder mig meget til at høre fra jer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ejerskifteforsikring?
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   23. jul 2014 Hej Frida

    Ejerskifte forsikringer ER en jungle og ofte er rygtet at de kan være svære at anvende da det er vanskeligt at påvise at skaden var der ved køb. Afhængigt af skaden er det også en udfordring at bevise at skaden ikke er påvist i tilstandsrapporten. Skader som står nævnt i tilstandsrapporten er nemlig IKKE dækket af en ejerskifte.

    2 konkrete råd til Jer

    1) køb ejerskifte forsikring hos et af de store og kendte selskaber (Tryg, Alm, brand, TopDK osv...) IKKE et af de små eller ukendte selskaber. Som regel er større skader en sag for ejerskifte og jeg mener afgjort at I er bedre hjulpet hos et større agentur end hos et mindre.

    2) Prøv så vidt muligt at få forsikret huset (alm. husforsikring) i samme selskab som ejerskifte forsikringen. Hvis I senere finder en skade som skal dækkes havner I ikke i en tvist imellem 2 selskaber som slås om hvem der skal dække den.

    Generelt bør I nærlæse ejerskifte forsikringernes papirer mht. hvad de helt præcist dækker. Ofte ser man skrifter i deres policer som "dækningen dækker hele husets konstruktion" og bagerst i papirerne under de "særlige betingelser" står anført, at policen ikke dækker; tag, loft, gulv, vægge, lofter, el, vvs, brændeovn osv. hvilket rent praktisk betyder at den intet er værd......


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #2   23. jul 2014 Undskyld Lærke, jeg fik vist byttet rundt på dit navn fra en bruger fra en anden tråd smiley

  • Lærke J
    Lærke J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   23. jul 2014 Hej Anders.. mon ikke det var fordi jeg nævnte Frida forsikring i teksten.. det er helt ok.. smiley

  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #4   24. jul 2014 smiley O_o smiley O_o smiley O_o smiley

    JO, det må være varmen......


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #5   29. jul 2014 Hej Lærke

    vend gerne tilbage når I har fundet en løsning så andre måske kan lære af Jeres erfaringer smiley

    Mvh. Anders


  • Lærke J
    Lærke J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   29. jul 2014 Hej Anders.
    God ide! smiley
    Som du foreslog trak vi os væk fra de små og kontaktede flere af de store selskaber.
    Vi gik ind på ankenævnet for forsikring og tjekkede statistikken for antallet af sager for hvert enkelt selskab og endte tilbage med alm brand og gensidige forsikring.
    Begge selskaber håndterede min forespørgsel professionelt og med stor viden, men vi har valgt at gå med gensidige da de er lidt mere fleksible omkring forsikringsforholdet. De udbyder både 5 og 10 årige dækninger hvor alm brand kun havde 5, og vi behøvede ikke nødvendigvis at have resten af forsikringerne hos dem. Vi har dog valgt at flytte alt for en stor besparelse der gør at vi nu har en pris på en 10 årig ejerskifte der er mindre end den 5årige der blev tilbudt i alm brand vel og mærke mod at alm brand havde som fuldkunder. De vil ikke tegne uden - det er alt eller intet.
    Også resten af forsikringerne har vi fået fornuftige tilbud på med gode dækninger og en ok lav selvrisiko.

    Tusind tak for hjælpen. smiley



  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #7   30. jul 2014 Super at I fandt ud af det og jeg tror I har fundet en god løsning som beskrevet.

    Netop ejerskifte er en svær problemstilling hvor især dækningerne er værd at være meget obs på. Det har desværre været en del oppe også i medierne at ejerskifte forsikringer er en jungle og rent praktisk kan det være svært at få dækning udløst fra dem i tilfælde af en skade hvilket gør dem praktisk talt umulige at bruge.
    Jeg købte også selv udvidet ejerskifte da jeg købte hus tilbage i 2008 af den grund at jeg var usikker på om der kunne dukke sager op i huset som jeg ikke kendte til.

    Mvh. Anders


Kommentér på:
ejerskifteforsikring?

Annonce