{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jordvarme
  • daniel h
    daniel h Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #1   20. jan 2013 hey anne-dorte, i helt nye huse vil det måske være en god ide, men ikke garanteret, altså jeg er skorstensfejer så kommer jo rundt til forskellige folk og høre også dem der har fået det og de får efterregninger på el fordi det køre på det hvis det ikke kan følge med og fordi jeg høre så meget om det er fordi folk næsten altid får en brændeovn op når de får jordvarme så for vores fag er det en god ide ville jeg mene ellers ikke smiley jeg vil fraråde dig meget stærkt at få det, smid 80000 i vandet i stedetfor

• Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 112
    #2   21. jan 2013 Jordvarme er godt ja, hvis huset kan bære det. Kan man varme huset op med en fremløbs temperatur på 40-45 grader så er det godt. Og kan man leve med en varmtvands temperatur på 50-53 grader.
    Og man skal altid opveje det med at fyrings kilder. kontra til olie, så kan der være mange penge at spare. en typisk kompressor har en COP på 4 ca. ved en målt temperatur på 7 grader. Altså smider du 1kw i den, for du 4kw igen. Og da jorden altid er 7 grader 1 meter nede som slanger ligger, så har kompressoren altid en god virknings grad.
    Har sat et par jordvarme anlæg op, for folk som har fyret med olie og de har ca. sparet 30% om året på deres fyrings udgift.
    Men skal så også siges at i forhold til luft-vand, som jeg selv har, så er der kun ca. 1000-1500kr i forskel på års forbrug. og da jordvarme koster ca 70000kr mere at installere, vil det mange gange ikke kunne svare sig, med mindre man har et meget stort fyrings forbrug.

• #3   25. jan 2013 Jeg har en ejendom fra 1906, ingen hulmursisolering, og almindelige radiatorer. Der er knap 600 kvm som nu i fire år problemfrit er blevet varmet op med jordvarme. Så jo, med et korrekt dimensioneret anlæg kan alle huse bruges jordvarme.

• #4   26. jan 2013 Hej Severin - er det så ikke dyrt i el? Hvad med vedligehold?

• sanneogbo n
    sanneogbo n Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 77
    #5   26. jan 2013 Jeg har også jordvarme og jeg syntes det er dejligt nemt der er et årligt eftersyn af det med der er autoriseret kølemontør som efterses det, mit fremløb er kun 35-40 grader og Det er længe nok, har så gulvvarme i hele huset, har ca 22-23 grader over alt på nær soveværlset

• Dan R
    Dan R Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 89
    #6   19. feb 2013 det har vel også noget med at gøre at man har gulvvarme og man kan spare noget ved at montere slangerne selv

Kommentér på:
Jordvarme

Annonce